Animation4.gif

Niin, oli kiirus päivä. Minä vielä jouduin päivittämään paloturvallisuuslistaa ja ihan vajavainen. Joudun kysymään puhelinnumeroita ja osoitteita ja arvatkaas mitä vastauksia saan. Minkä takia? Miks? Mä en anna sulle mitään? Kaikkea tuollaista. Mitä iloa tuollaisesta työstä on. Tänään jouduin tekemään yhden paketin ja kiikuttamaan postille. Ei pomo antanut tarpeeksi rahaa mukaan. Omista jouduin laittamaan 1,35 euroa. Välillä joudun korjailemaan kopiokoneita ja tulostimia ja ohjaamaan tietokoneen käytössä. Välillä joudun sitten hoitajan rooliin. Olen siis sekatyöntekijä, sihteeri, talonmies, tietokoneasentaja, hoitaja ja vaikka mitä. No, nyt olen onneksi kotona ja kotona rooli on koirien pissittäjä, keittäjä, siivooja ja kaikkea muuta. Nytkin lattiat huutaa imuroimista.

Sairaala kokemus vielä tähän. Olin ollut jo 3 kk sairaalassa ensimmäisellä kerralla. Olin itkuinen ja ikävöin kotiin. Omahoitaja tuli luokseni. Luulin, että lohduttamaan. Mutta ei ! Syyttelemään. En kuulemma hänen tietojen mukaan ollut keittiökurssilla sinä aamuna, vaan ties missä. Onneksi minulla oli näyttää todistus kurssin suorittamisesta, minkä olin saanut sinä päivänä. Itkin epäoikeudenmukaista syyttelyä. Hoitaja oli välinpitämätön eikä pyytänyt edes anteeksi. Kotiin oli jo kova hinku ja loppujen lopuksi kun pääsin sieltä pois, niin olin ihan samanlaisessa kunnossa kuin pari viikkoa aiemmin. Minua vain pidettiin siellä kahleissa. Laitostuin, ja kotiin tultua seurasi syvä masennus.

En vieläkään ymmärrä, miksi pakkohoidosta peritään maksu. Kohtelu on ala-arvoista. Ole siinä sementtisellissä melkein alasti patjan kanssa, vaikka mitään rikostakaan ei ole tapahtunut. Rikolliset saavat täydenylöspidon vankiloissa ja heillä on vielä parempi kohtelu. Eikä tartte maksaa mitään.

Kysyisinkin teiltä hyvät kanssalukijat, että kenelle kansanedustajalle minä voisin tehdä lakialoitteen siitä, että pakkohoitopotilailta ei perittäisi maksuja. Eihän he siellä sairaalassa ole vapaaehtoisesti.

Niin vielä jäi kertomatta, että tämän blogin tarkoituksena ei ole etsiä lääketieteellisiä hoitojuttuja tähän sairauteen, vaan jokainen kertoo, mitä itse toivoo ja haluaa. Sekä tietysti olisi mukava kuulla kertomuksia, miten kukin on joutunut kohdelluksi, sairastamisasioissa, apteekeissa, eläkeasioissa, työpaikalla ja kuinka talous on mennyt sairauden aikana.